Kan­san­keit­tiö avaa oven­sa Sei­nä­joel­la ja Kok­ko­las­sa

Kansankeittiö on uusi kasvisruokaa ja kulttuuria yhdistävä tapahtuma. Buffet-tyylillä kasvisruokaa tarjoileva pop-up tapahtuma järjestetään kevään aikana viikonloppuna Seinäjoella ja Kokkolassa.

Ajatuksena on tarjota tapahtuman kävijöille kasvisruokaa omakustannehintaan, tuoda ympäristöystävällistä ruokaa esille ja tehdä vegaaniseen ruokaan tutustuminen ihmisille helpoksi. Ruoan valmistavat paikalliset vegaaniaktiivit talkoovoimin. Ensimmäistä kertaa Kansankeittiön ovet avautuvat Seinäjoen Piirin Steinerkoululla lauantaina 11.2. ja Kokkolan Snellmankodilla jo sunnuntaina 12.2. Pöytään katetaan ruokaa ystävänpäiväteemaa mukaillen pastaa ja kasvispullia tomaattikastikkeessa, jälkiruokana on suklaakakkua.

Ruoan lisäksi tapahtumassa tarjoillaan elävää musiikkia. Musiikkiohjelma alkaa open mic – osuudella, jossa kaikki halukkaat saavat esiintyä. Oman esiintymisvuoron varaaminen sähköpostitse on suositeltavaa. Paikalla on pieni äänentoistolaitteisto ja ääniteknikko, soittimet pitää kuitenkin tuoda itse. Open mic osuuden jälkeen lavalle nousee päivän kutsuvierasartisti. Helmikuun Kansankeittiötä tähdittää nouseva indiefolkpoppari Ite Eerola, joka aloittaa keikkansa klo 15.

Viime vuonna kaksikin albumia julkaissut ITE EEROLA on rovaniemeläinen laulaja-lauluntekijä, jonka erityisvahvuudet löytyvät kyvystä sanoittaa ja tulkita ihmisyyttä ja sen kiemuroita vaivattoman tarkkanäköisesti ja aseistariisuvan rehellisesti. ITE EEROLA on ainutlaatuinen elämys, eikä koskaan voi täysin tietää, että mitä sieltä on tällä kertaa tulossa.

Tapahtuma on kaikille avoin ja sinne on vapaa pääsy. Ruokailu maksaa 5e per henkilö, alle 12-vuotiaat lapset syövät maksutta.

Maaliskuussa tapahtumapäivät ovat Seinäjoella la 11.3. ja Kokkolassa sunnuntai 12.3., tuolloin Kansankeittiössä esiintyy Juha Lagström. Huhtikuun päivät ovat Seinäjoella la 1.4., jolloin artistivieraina ovat Jukka Nousiainen ja Sini Suvanto, sekä Kokkolassa su 2.4., jolloin esiintymisvuorossa on iki-ihana Rebekka Holi.

Tapahtumaa tukevat Vasemmistoliitto ja Vegaaniliitto

Lisätietoa löytyy FB-sivulta: Kansankeittiö-Folkkök-People’s Kitchen | Facebook