Tietoja puolueesta

Vasemmistoliitto lukuina

Vasemmistoliitto on Suomen kuudenneksi suurin puolue. Puolueella on yksi europarlamentaarikko, 12 kansanedustajaa ja kunnissa ympäri Suomea yhteensä 640 valtuutettua. Jäseniä vasemmistoliitolla on noin 10 500.

Pohjanmaan Vasemmisto pähkinänkuoressa

Pohjanmaan Vasemmisto ry toimii alueellaan Vasemmistoliiton piirijärjestönä ja toteuttaa omassa toiminnassaan ja päätöksillään puolueen ohjelmaa ja päätöksiä. Pohjanmaan Vasemmisto osallistuu aktiivisesti puolueen poliittisen linjan ja päätösten muotoutumiseen.

Pohjanmaan Vasemmistoon kuuluu 40 kunnallis- ja perusjärjestöä. Toimintaa on siis lähes kaikissa alueemme kunnissa.

Vasemmistoliitto toimii yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ja kestävän kehityksen puolesta. Vuonna 1990 perustettu puolue edistää demokratiaa, ihmisten tasavertaista kohtelua ja taloudellisesti turvattua elämää. Puolue on avoin kaikille vapaata, demokraattista, suvaitsevaa ja väkivallatonta yhteiskuntaa kannattaville naisille ja miehille.
Tule mukaan toimintaamme!

Piiritoimisto